Allsvenskan 09/10


Jag tror inte att det undgått någon att Kvalserien är över för Leksands del. Därmed är i alla fall lidandet över för min del. Nu är det bara att se framåt.

Även om det i denna stund är tungt att vara leksing så ser jag redan idag fram emot en spännande "Silly Season".
Man kan nog vara ganska så säker på att ett par rejäla förändringar är på gång inom Leksands IF. Även om det inte nödvändigtvis behöver betyda att man även sparkar Mikael Lundström så är det ju tämligen uppenbart att man behöver ha en ny linje inför nästa år. Jag tycker att Lundström har gjort ett ok jobb, men det har ju uppenbarligen inte lyckats då vi inte är i Elitserien, så bättre betyg än ok kan han inte få.

En stark defensiv och ett fungerande PP är det vinnande konceptet inför nässta år. Detta är just dessa delar som, i mina ögon, inte fungerat i år. Som bekant har backmarknaden varit blek, men om man tittar på vad och vilka som är lediga nu så finns det i alla fall möjlighet att skaffa sig en stabil och rutinerad backuppsättning om man är på hugget.

Jag har snott ihop ett förslag på hur ett LIF anno 09/10 skulle kunna se ut om jag fick välja:

Eddie Läck -- Erik Hanses (J20)

Oliver Ekman-Larsson -- Antti-Jussi Niemi
Tomas Rhodin (Färjestad) -- Greger Artursson (Mora)
Nicklas Rahm (Stjernen) -- Jan Huokko
Elias Granath -- Petter Ullman

Daniel Widing (Brynäs) -- Gabriel Karlsson (Skellefteå) -- Pelle Prestberg
Marcus Weinstock -- Morten Green -- Markus Persson
Andreas Martinsen (Lillehammer) -- Johan Hägglund -- Jens Bergenström
Johan Eneqvist -- Kevin Doell -- Jesper Ollas
Johan Skinnars (J20) -- Martin Karlsson (J20)

Det skulle kunna vara intressant med någon ny Kanadensare till nästa år, men då ska det vara någon som är stark i PP och är en riktig slitvarg som aldrig ger sig(en riktig krigare).
"Skuggfemman" är ett jättebra koncept som man borde fortsätta med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0