Ganska lugn påsk

Inte mycket konkret har hänt runt Leksand dessa dagar. Det bästa hittills inför nästa säsong är väl Hägglunds kommentar till DalaDemokraten, när de frågade om ryktet som placerar honom i Timrå:

- Helt ärligt, jag har inte hört någonting. Jag fick veta efter matchen mot Södertälje att det skulle finnas intresse för mig hos Timrå. Kul att höra naturligtvis, då har man i alla fall gjort någonting rätt, säger Hägglund.

- Men jag trivs bra i Leksand och har känslor för klubben. Och skulle jag flytta på mig ska det vara ett väldigt bra bud. Visst, Timrå är en elitserieklubb, men jag vill spela i elitserien med Leksand.

 

I övrigt är det klart att Jonasén inte erbjuds något nytt kontrakt. Spelare som dock har erbjudits kontrakt är Granath(2 år), Green(1 år) och Hägglund(1 år). Med hjälp av ganska säkra källor kan vi väl också säga att Bornhammar inte kommer att erbjudas nytt kontrakt.

 

Angående tränarfrågan så säger ryktet att "Strumpan" Strömberg är aktuell som ny tränare för Leksand. Något att ta med en rejäl nypa salt, men nått måste man ju ha att snacka om vid påskbordet.

Ett par nya "lösa" rykten om spelare till LIF florerar, men bloggen vill inte vara med och stödja någon ny Selänne-cirkus, så mer kött på benen krävs. Grävandet pågår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0